Nozbe

Ile czasu ze mną spędzisz: 2 minut

Co to jest Nozbe?

Aplikacja do zarządzania zadaniami. Doskonale sprawdza się u mnie nie tylko do organizacji pracy zawodowej ale również przy budowie domu czy innych osobistych projektów.

Nozbe to przejrzysta aplikacja, dzięki której można łatwiej organizować i realizować różne zadania. Z powodzeniem może być wykorzystywana przez osoby prywatne, jak i większe grupy czy zespoły – np. pracowników firmy. Już od 2007 roku jest rozwijana przez zespół polskich specjalistów, którzy pracują na to, by stworzyć idealny system produktywności.

Aplikacja działa na wszystkich najpopularniejszych platformach (Windows, Mac OS, Android i iOS), więc można z niej korzystać na różnych urządzeniach. Da się połączyć ją także m.in. z aplikacjami Google, MS Office czy DropBox. Umożliwia nie tylko zorganizowanie swoich zadań, ale także dostarcza przyjazne wsparcie oraz materiały edukacyjne, które uczą jak lepiej osiągać wyznaczone cele.

Jak działa Nozbe?

Nozbe jest tzw. systemem produktywności. Z pomocą tej aplikacji można zorganizować określone zadania i cele, rozdzielając je pomiędzy określone osoby, ustawiając przypomnienie odnośnie wykonania danej czynności itp. Dzięki niej w przejrzysty sposób rozpiszesz plan działania, co ma niebagatelny wpływ na motywację do pracy, osiągane efekty oraz redukcję stresu. Wystarczy zarejestrować się na stronie: https://nozbe.com/pl. Nozbe w odróżnieniu od innych aplikacji wyróżnia filozofia zarządzania zadaniami która zgodna jest z  metodą Getting Things Done.

Jakie korzyści daje Nozbe?

Pamiętaj że organizacja zadań i pracy oraz wymiana informacji przy pomocy maila jest jednym z najbardziej nieefektywnych sposobów.

Szybka komunikacja

Dzięki Nozbe możemy dużo szybciej komunikować się oraz organizować pracę. Unikniesz także sytuacji, w których jakieś zadanie nie zostało wykonane ze względu na nieporozumienie lub zapominalstwo. Co więcej, zawsze możesz łatwo skontrolować postępy wykonanej pracy. W łatwy sposób możesz zaplanować powtarzające się systematycznie zadania.

Gromadzenie

Dużym plusem jest możliwość zapisywania (gromadzenia) w jednym miejscu wszystkich swoich pomysłów, inspiracji itd. które w późniejszym czasie możemy rozwijać, przebudowywać lub w jakikolwiek inny sposób nad nimi pracować. Ja wpisuję do skrzynki dosłownie wszystko co mi przyjdzie do głowy, potem przyporządkowuję do odpowiedniego projektu i za jakiś czas wracam w czasie regularnego przeglądania decydując co dalej.

Kategoryzacja zadań

Dodatkowo możemy kategoryzować zadania. Ja używam kategorii do grupowania zadań w bloki np. wszystkie wiążące się z odbyciem rozmowy telefonicznej lub zapłaceniem rachunków. Dzięki temu cały blok wykonuję w jednym czasie i unikam np. sięgania po telefon co pół godziny lub co godzinnego logowania się do banku żeby wykonać kolejny przelew. Kategorii używam też do określania ważności zadań – taka moja własna wersja Macierzy Eisenhowera.

Czy nozbe jest darmowe

W chwili obecnej (koniec 2022 roku) Nozbe oferuje darmowy plan z limitem 5 projektów i 5 osób oraz darmowy Nozbe Personal z limitem 5 aktywnych projektów (Twoich i współdzielonych z Tobą).

Nozbe skupiło się na rozwijaniu wersji która jest bardziej odpowiednia dla zespołów. Jednak ja zdecydowanie preferuję wersję Personal używając do organizacji swojej pracy (to poprzednia nie rozwijana już wersja która zmieniła nazwę z Nozbe na Nozbe Personal).

Dobra organizacja jest kluczem do sukcesu. W prosty sposób możesz zadbać o to, by wiedzieć co kiedy i dlaczego masz do zrobienia. Moim zdaniem warto zainwestować w takie narzędzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *